Moduler og funksjoner
smartTMS er en skybasert programvare for transportører, speditører og lasteeiere. Systemet er sikkert, skalerbart og brukervennlig, med funksjoner som historikkbaserte forslag, integrerte kart og proaktive varsler. Det gir sanntids innsikt, automatiserer prosesser og støtter integrasjoner med API, EDI og ulike filformater. Brukere får opplæring via e-læring, og systemet oppdateres sømløst med ny funksjonalitet.
Basisfunksjoner
Grunnmodulen i alle applikasjoner i smartTMS. Inneholder alle grunnleggende registre og funksjoner.
Grunnregistre
Firma/Person
Kunde/Leverandør
Medarbeidere
Prising / Prislister
Ordrehåndtering
Fakturering
Grunnleggende og fleksibelt på alle typer fraktoppdrag; manuelt, elektronisk eller automatisert.
Fraktoppdrag
Fraktdokument
Samleoppdrag
Oppdragsmaler
Faste / Gjentagende oppdrag
Fremføringsplaner
Transportplanlegging
Oppdragshendelser / Strekkodelesing
Leveringsbevis / POD
Sporing / Track&Trace
Meldinger
Frakt
Flåtestyring
Modul for oppfølging av egne transportmiddel, turer osv.
Transportmiddel
Tur
Rute
Rute / Ruteplanlegging
Ruteoptimalisering
Turoppdrag
Turoppdragsmaler
Faste / Gjentagende oppdrag
Posisjonering
Turoppfølging / Rapportering
Terminal
For dere som driver egen terminal, stor eller liten.
Terminaler
Terminaloversikt
Transferoppdrag
Terminaloppdrag
Terminal-leie
Merking
Ompakking
Retur
Floor-check
Kostnadskontroll
En fullstendig kostnadskontroll er en nesten umulig oppgave i firma med mange transaksjoner. Med utstrakt bruk av automatisering gir denne modulen komplett kostnadskontroll uten for mye bruk av tid.
Kostnadskontroll
Inngående faktura
Utgående avregning
Utgående fakturagrunnlag
Kostnadsoppfølging
Time og lønn
En komplett time og lønnsgrunnlagsmodul.
Timeregistrering
Timelister
Lønnsavtaler
Lønnsgrunnlag / Sjåføroppgjør
Lønnskjøring
A-Meldinger
Lønnskjøring
Istedenfor eget lønnssystem hvor smartTMS sender inn variable lønnsdata, kan smartTMS utvides til selve lønnskjøringen.
Lønnskjøring
A-Meldinger
Avvik
Løsning for registrering, håndtering og oppfølging av alle avvik.
Avviksregistrering
Avvikshåndtering / Avvikskontroll
Reklamasjon
smartLINK
Forenkler og muliggjør direkte integrasjon med andre parter – som for eksempel transportkjøpere og eksterne transportører. Vi fjerner begrep som EDI, API, JSON, XML og IFTMIN, og gir i stedet deg muligheten til enkelt å integrere og sette opp avtalen med eksterne part.
Portaler
smartTMS forenkler og øker samarbeidet mellom portaler. Du får disse ulike portalene i smartTMS:
Kundeportal
Leverandørportal
Medarbeiderportal
Track&Trace
App’er
smartTMS gir tilgang til apper for bedre og enklere informasjonsflyt, og rask og korrekt registrering.
Sjåfør App
Terminal App
Medarbeider App
Integrasjoner
smartTMS har allerede en rekke integrasjoner, og vi integrerer systemet med alle verdiøkende tjenester du ønsker i tillegg.
Regnskapssystem
Lønnssystem
smartWMS
smartWMS - kommer snart
WMS - Warehouse Management System 3PL logistikk