Moduler og funksjoner

smartTMS er en skybasert programvare for transportører, speditører og lasteeiere. Systemet er sikkert, skalerbart og brukervennlig, med funksjoner som historikkbaserte forslag, integrerte kart og proaktive varsler. Det gir sanntids innsikt, automatiserer prosesser og støtter integrasjoner med API, EDI og ulike filformater. Brukere får opplæring via e-læring, og systemet oppdateres sømløst med ny funksjonalitet.

Basisfunksjoner

Grunnmodulen i alle applikasjoner i smartTMS. Inneholder alle grunnleggende registre og funksjoner.

Grunnregistre

Firma/Person

Kunde/Leverandør

Medarbeidere

Prising / Prislister

Ordrehåndtering

Fakturering

Grunnleggende og fleksibelt på alle typer fraktoppdrag; manuelt, elektronisk eller automatisert.

Fraktoppdrag

Fraktdokument

Samleoppdrag

Oppdragsmaler 

Faste / Gjentagende oppdrag

Fremføringsplaner

Transportplanlegging

Oppdragshendelser / Strekkodelesing

Leveringsbevis / POD

Sporing / Track&Trace

Meldinger

Frakt

Flåtestyring

Modul for oppfølging av egne transportmiddel, turer osv.

Transportmiddel

Tur

Rute

Rute / Ruteplanlegging

Ruteoptimalisering

Turoppdrag

Turoppdragsmaler 

Faste / Gjentagende oppdrag

Posisjonering

Turoppfølging / Rapportering

Terminal

For dere som driver egen terminal, stor eller liten.

Terminaler

Terminaloversikt

Transferoppdrag

Terminaloppdrag

Terminal-leie

Merking

Ompakking 

Retur

Floor-check

Kostnadskontroll

En fullstendig kostnadskontroll er en nesten umulig oppgave i firma med mange transaksjoner. Med utstrakt bruk av automatisering gir denne modulen komplett kostnadskontroll uten for mye bruk av tid.

Kostnadskontroll

Inngående faktura

Utgående avregning

Utgående fakturagrunnlag

Kostnadsoppfølging

Time og lønn

En komplett time og lønnsgrunnlagsmodul.

Timeregistrering

Timelister

Lønnsavtaler

Lønnsgrunnlag / Sjåføroppgjør

Lønnskjøring

A-Meldinger

Lønnskjøring

Istedenfor eget lønnssystem hvor smartTMS sender inn variable lønnsdata, kan smartTMS utvides til selve lønnskjøringen.

Lønnskjøring

A-Meldinger

Avvik

Løsning for registrering, håndtering og oppfølging av alle avvik.

Avviksregistrering

Avvikshåndtering / Avvikskontroll

Reklamasjon

smartLINK

Forenkler og muliggjør direkte integrasjon med andre parter – som for eksempel transportkjøpere og eksterne transportører. Vi fjerner begrep som EDI, API, JSON, XML og IFTMIN, og gir i stedet deg muligheten til enkelt å integrere og sette opp avtalen med eksterne part. 

Portaler

smartTMS forenkler og øker samarbeidet mellom portaler. Du får disse ulike portalene i smartTMS:

Kundeportal

Leverandørportal

Medarbeiderportal

Track&Trace

App’er

smartTMS gir tilgang til apper for bedre og enklere informasjonsflyt, og rask og korrekt registrering.

Sjåfør App

Terminal App

Medarbeider App

Integrasjoner

smartTMS har allerede en rekke integrasjoner, og vi integrerer systemet med alle verdiøkende tjenester du ønsker i tillegg.

Regnskapssystem

Lønnssystem

smartWMS

smartWMS - kommer snart

WMS - Warehouse Management System 3PL logistikk