Fremtidens løsning for logistikk og transport
Med smartTMS får du en moderne, komplett og fremtidsrettet løsning som gir full kontroll over hele verdikjeden. Systemet gjør transport smartere, mer lønnsom og bærekraftig, samtidig som det forenkler og effektiviserer alle prosesser.
smartTMS leverer morgendagens TMS-løsning, som gir deg full oversikt, styring og kontroll – fra ordre til penger på bok. Med smartTMS har du alltid oversikt og kan følge marginene gjennom hele prosessen.
smartTMS representerer den mest moderne løsningen på markedet. Med overgangen fra manuelle til automatiserte prosesser registreres data kun én gang og oppdateres overalt, noe som sikrer nøyaktighet og effektivitet. Systemet er raskt å ta i bruk og har en svært høy grad av sikkerhet.
Dette får du:
Teknologi rigget for fremtiden
Som en 4. generasjons TMS er smartTMS unik i Europa. Med teknologi som skiller forretningslogikk og underliggende programmeringskode får virksomheter en moderne og sikker global plattform som minimerer teknologisk gjeld og er rigget for effektiv fremtidig utvikling.
Bærekraftsrapportering
Logistikkbransjen møter stadig strengere krav til kontroll, kostnadseffektivitet og bærekraft. SmartTMS svarer på disse behovene med en løsning som gir oversikt, sanntidsnøyaktighet og økt kundeverdi.
smartTMS legger til rette for omfattende bærekraftsrapportering gjennom hele verdikjeden og har allerede implementert morgendagens ESG-krav. Kundene dine kan også få oversikt over sitt miljøavtrykk. Åpne API-er gjør det enkelt å integrere smartTMS med andre systemer, som regnskap, lønn og Outlook.
Dette gjør det lettere for virksomheter å redusere karbonavtrykket sitt og ta aktive grep for en grønnere fremtid.
Sikkerhet og innovasjon på globalt nivå
Løsningen er bygget på verdensledende teknologi for utvikling og sikkerhet. Den sikrer at virksomheter er godt rustet til å møte morgendagens utfordringer i transportsektoren.
smartTMS er mer enn bare teknologi – det er en revolusjon innen transportstyring. Løsningen går langt forbi tradisjonell tankegang og gir en sømløs brukeropplevelse fra A til Å.
Automatisering er nøkkelen
smartTMS gir mulighet til å implementere relevante regler i systemet for å automatisere driften i alle ledd. Dette betyr at de fleste gjentagende oppgaver kan erstattes av automatiserte regler. Reglene blir også automatisk opprettet basert på brukernes handlingsmønster. Dagens krav til effektivitet og minimal bruk av administrative ressurser gjør dette til en nødvendighet.
Økonomisk kontroll
I smartTMS defineres alle inntekts- og kostnadssteder. Alle inntekter og kostnader som oppstår i systemet kobles til ett eller flere inntekts- og kostnadssteder, noe som danner grunnlaget for optimal rapportering og oppfølging. Dette gir deg som kunde full økonomisk kontroll.
Eksempler på inntekts- og kostnadssteder:
Transportmidler
Terminaler
Spedisjonsgrupper/Salgsavdelinger
Prosjekter
Operasjonell kontroll
I smartTMS defineres driftsgrupper, turansvarlige og befraktere med tydelige ansvarsområder, slik at alle oppgaver får en eier. Bedriftens «best practices» gjenspeiles i reglene som legges inn, noe som sikrer at brukerne alltid har kontroll over sine oppgaver og prioriteringer.
Offisiell og oppdatert informasjon
smartTMS er integrert med en rekke systemer, som Statens Vegvesen, Brønnøysundregistrene, GeoNorge, Intouch firmadatabase, Intouch regnskapsdata, CreditSafe, Telefonkatalogen, ELMA, Peppol, Vipps, Google Maps, Azure og flere.
Tilgang til oppdatert og korrekt informasjon direkte i rutiner er en forutsetning i dagens hektiske marked.
Integrert dokumentarkiv
smartTMS har et fullintegrert arkiv der alle dokumenter og filer kan lagres. Dokumenter kan knyttes til registre som kunder, kundeavtaler, kjøretøy, turer, oppdrag og mer. Dette gjør informasjonen tilgjengelig direkte fra systemet og reduserer behovet for andre manuelle eller elektroniske arkivfunksjoner.
Full kontroll over tilganger
smartTMS har en enkel og effektiv rettighetsstyring der alle brukere tildeles en rolle. Rollene bestemmer hvilken tilgang brukerne har i systemet. Kundens egne administratorer kan enkelt se og endre tilgangsnivåer etter behov.
Kort oppsummert gir smartTMS deg
Kontroll
Kostnadsstyring og inntektsoptimalisering
Marigin på (per) kolli eller km
Forbedret kvalitet
Forbedret kundetilfredshet
Redusert CO2 fotavtrykk
Sporbarhet
Oversikt gjennom hele verdikjeden
Økt nøyaktighet og i sanntid
Bærekraftsrapportering gjennom hele verdikjeden
Digitalisering og automasjon
Forenklede og effektive prosesser med automasjon
Sømløst håndtering av inngående faktura
Komplett dokumentasjon og rapportering
Tilrettelegger for samarbeid og samhandling
En moderne og sikker logistikkløsning
Globalt ledende plattform for sikkerhet
Globalt ledende plattform for utvikling
Eliminerer teknologisk gjeld